Magsjuka på gång

Nicoel har haft feber sen i Lördags och nu har hon även fått magsjuka och haft jätte ont i magen hela natten och spytt lite då då. Nu är jag på väg till apoteket och ska köpa vätskeersättnig så hon får tillräckligt med vätska och även köpa majs välling så hon kan äta någonting eftersom hennes havrevälling är inte bra för henne just när man har magsjuka

Pågående Nässelutslag

Nässelutslagen har lugnat ner sig lite men jag har inte blivit fri ifrån dem helt, tydligen måste jag fortsätta med tabletterna ett tag till. Det som iritterar mig mest är att  så fort jag äter nåt då börjar det klia överallt men det  lugnar sig efter en liten stund. Hoppas bara att jag har inte blivit allergisk mot all mat då vore det katastrof. Just nu är jag i Stockholm och umgås med min familj:)


Fick Svininfluensa Vaccin och kraftigt allergi reaktion

Fick Influensa vaccin i Tisdags kväll och mådde så där fram till Torsdag natt tills jag vaknade panikslagen och hade fått nässelutsalg över hela kroppen och ansiktet och såg väldigt hemsk ut. Och på Fredag morgon kände jag att andnignen och sväljnings reflexen är inte lik sig och därför fick jag jätte panik igen och ringde 112 och de skickade ambulans hem till mig och det första de gör att dem ger mig Kortisontabletter och därefter körde de mig till sjukhuset...när vi kom fram så tyckte jag att det var massor av AT läkare som jobbde vilket känndes inte bra alls.

 sedan kommer en ung tjej tillsammans med en annan läkare och ställer massor med frågor och han skulle bedöma henne under tiden hon undersökte mig, det hela slutade med att jag fick två antihistamin tabletter(Loratedin) och sen sa de att dessa utslag har inte men vaccinet att göra och det säger de till mig bara att undersöka fysisk alltså utan att ta några prover eller allergi tester ingenting sådant överhuvudtaget bara bablar på massor och säger till mig nu kan du åka hem och du har inga problem med andningen punkt slut.

På kvällen efter sjukhusbesöket så mår jag inte alls bra och jag har klåda över hela kroppen men det har lungnat ner sig lite men den under natten började klådan bli värre och mitt ansikte såg ut som rödbeta och kliar mycket och jag går upp och ringer igen till sjukrådgivning och som vanligt bablar de massor utan att det hjälper mig något och ber mig att kontakta läkare dandär på så de kan skriva några tabletter ...alltså jag tycker att det hela låter larvig. Dan därpå vilket är igår lördag åker jag in till Primärvården och träffar läkare som skriver ut Kortison och anthistamin tabletter (Tavegyl).

Slutsaten: Angående sjukvården ville jag bara säga att i det här landet måste man vara sin egen läkare och ta hjälp från internet och annat men absolut inte vända sig till sjukvården för att de är KASS BARA KASS.  Just nu kliar det över hela kroppenoch det är värst på natten. Jag kan säga att jag har aldrig haft  såndana utslag i hela mit liv och ångrar mig verkligen att jag tog Svininfluensa vaccinet i alla fall, hoppas att jag inte behöver ta dessa tabletter mer än några dag till och kan gå till min normala liv igen:( just mår ajg väldigt dålig både psykisk och fysisk.

RSS 2.0